Přihlašovací formulář
Přihlašovací jméno
Přihlašovací heslo




Zapomenuté heslo|Zaregistrovat se
Osobní údajeObjednávkyPorovnáníOblíbenéReklamaceOdhlášení
Při nákupu nad 1 500 Kč doprava zdarma!
Nejčastěji hledané:  erythritol, sladidla, ořechy, luštěniny,
0
Zpět

Můj příběh

23. 11. 2016

Hezký den všem!

Rád bych zde napsal svůj příběh formou deníkového záznamu, který vedl ke vzniku projektu a e-shopu zdravycukr.cz. Toto je moje fotografie s váhou 135 kg.   

 

Patřím do skupiny lidí, kteří celý život nabírali na své hmotnosti, až jsem se v roce 2016 dostal až na  135 kg. Postupem času samozřejmě došlo i ke zhoršení mého zdravotního stavu – kvůli mé váze dostávaly zabrat klouby, sport bylo pro mě cizí slovo. Po jedné preventivní prohlídce mi byla naměřena zvýšená hodnota cukru v krvi i zvýšený cholesterol, což byl velmi silný impuls k tomu, abych se opravdu nad svým životním stylem a stravovacími návyky zamyslel. 

Výsledky krve 08/2016

Na doporučení kamaráda jsem kontaktoval nutriční specialistku Pavlu Janovskou z Frýdlantu nad Ostravicí. Ta mi po vyšetření naordinovala mnoho nových životních změn: nový jídelníček a k tomu pohyb. Vše bylo poměrně radikální, život se mi tak změnil ze dne na den. Po měsíci a půl jsem měl 9 kg tuku dole, v pase o 8 cm méně. Kalhoty jsem už musel vyměnit, neboť už mi padaly. Dnes si je konečně můžu koupit v obchodě s konfekční velikostmi a ne v obchodě s nadrozměrným oblečením :)

A co byl u mě ten velký kámen úrazu?
Byl jsem zvyklý pít a jíst veškeré potraviny obsahující cukr (slazené minerálky, sirupy, jogurty, chleba, Změnou stravování jsem tak cukr odboural. Zůstala mi však občasná chuť na mírně oslazený čaj – ten mám totiž velmi rád.

Čím jej ale osladit? V dnešní době je mnoho sladidel a přípravků. Mnoho z nás zná uměle vyrobená sladidla jako sacharin, aspartam, cyklamát sodný a další. Ty podle různých názorů a studií nejsou úplně zdravé, některé jsou dokonce i škodlivé. Pak známe sladidla přírodní, mezi které patří známé a oblíbené sladidlo vyrobené ze stévie.

Je podstatné vědět, že potraviny mají různý glykemický index. Čím rychleji dokáže potravina zvýšit hladinu glukózy v krvi, tím má potravina vyšší glykemický index. Nejvyšších hodnot dosahují jednoduché sacharidy, nejnižších komplexní sacharidy. I hnědý a třtinový cukr, med a další sladidla mají bohužel vysoký glykemický index, což vede k tomu, že si namáháte slinivku a stejně se nejspíše časem nevyhnete diabetu II. typu.

Když jsem se touto problematikou začal zabývat detailněji, zjistil jsem, že existuje i sladidlo, které má glykemický index nulový. Nazývá se ERYTHRITOL a je to alkoholový cukr, který se přirozeně vyskytuje v některých fermentovaných potravinách, např. v hroznech, hruškách nebo melounech. Má nulový glykemický index (nemá kalorie), nezatěžuje trávení, má asi 75% sladivost jako běžný cukr a dá se použít na vaření, pečení i slazení nápojů.

Díky skvělým dodavatelům, jsem se rozhodl tuto bezpečnou potravinu přiblížit širší veřejnosti.

 

6. 6. 2017

Můj příběh stále pokračuje. K dnešnímu dni jsem zhubnul už o 25 kg. Šatník jsem musel několikrát obměnit. Je pravda, že jsem i sáhnul po starším oblečení, které zůstalo léta ve skříni jen tak, pro jistotu :-) . 

 

Během celé změny, která se stala i naším novým rodinným životním stylem, mi začaly mizet moje zdravotní komplikace. Upravil se cukr v krvi, snížil cholesterol i tlak. A to vše bez jediného chemického léku! 

 

 

A přitom stačilo tak málo: vařit ze základních kvalitních potravin, zbavit se pojídání výrobků složených z bílé mouky a doslazovaných přidaným cukrem.

Nebojte se udělat změnu a pojďte do toho se mnou! Zbavte se starého života se zdravotními potížemi, kdy nevíte co a kde si na sebe koupit, nebaví vás chodit mezi lidi, sportovat a hýbat se. Najděte si odborníka a nestyďte se za to, že jste tlustí. Změňte to stejně jako já!

 

Toto video změnilo moje názory a silně ovlivnilo můj život

Režisérka aktuálně ohrožená těhotenským diabetem je donucena ze dne na den přestat konzumovat rafinovaný cukr. Stižena abstinenčními příznaky zjišťuje, jak obtížné je zbavit se této návykové látky a jak těžké je na trhu nalézt ty, které cukr neobsahují. Cukr je všude – od rohlíku, chleba, nejrůznějších polotovarů až k pivu, konzervované zelenině, slaným brambůrkům a uzenině, je v cigaretách, reklamě, v politice. Režisérka se investigativně pouští do zkoumání důsledků staleté konzumace cukru na jednotlivce a společnost. Zjišťuje, jak obrovskou moc tento prášek v historii měl a stále má. Objevuje neuvěřitelné souvislosti mezi duševními nemocemi, poruchami chování a nadměrnou konzumací cukru. Film se pohybuje na hranici historického thrilleru, vědecké observace a sociálně angažovaného filmu (oficiální text distributora). 

 

PÁR ZAJÍMAVÝCH ODKAZŮ, KTERÉ STOJÍ ZA TO SHLÉDNOUT NEBO SI ASPOŇ PŘEČÍST.

 

Margit Slimáková - Jak se špičkoví vědci mohli tak dlouho mýlit?

Stručné přehledy - Nasycené mastné kyseliny

Film Na jídle záleží